مراسم تشیع جنازه "سیران یگانه"در روستای پسوه

مراسم تشیع جنازه "سیران یگانه"در روستای پسوه

پیرانشهر ــ پیکر دانش اموز فوت شده براثر آتش سوزی مدسه روستای شین آباد بنام "سیران یگانه" امروز در روستای پسوه از توابع پیرانشهر برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار کردپرس، مردم داغدار پیرانشهر و روستاهای اطراف که بیش از دیگر هموطنانمان در چند روز گذشته پیگیر خبر حادثه آتش سوزی مدرسه شین آباد و سلامتی دانش آموزان آسیب دیده بودند امروز پیکر دانش آموز فوت شده سیران یگانه را تا روستای پسوه همراهی کردند و در آنجا پیکر وی را به خاک سپردند.
در این مراسم معاون وزیر آموزش و پرورش کشور و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و همچنین خیل عظیم مردم دلسوز و نوع دوست شهرستان پیرانشهر و ساکنان مناظق مختلف دیگر از جمله روستاهها وشهرهای اطراف حضور داشتند.
"سیران یگانه" یکی از 29 دانش اموز مصدوم حادثه اتش سوزی مدرسه شین آباد پیرانشهر است که شامگاه روز یکشنبه در اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.
پیکر مصعوم و بیگناه "سیران یگانه" بنا به سفارش مادر ش که اکنون در روستای پسوه زندگی میکند به قبرستان این روستا منتقل و در جوار قبر پدر بزرگش که صبح امروز دوشنبه 20 آذرماه دار فانی را وداع گفت به خاک سپرده شد.
فرماندار پیرانشهر در این مراسم ضمن عرض تسلیت به بازماندگان این حادثه دلخراش، از صبر و تحمل زیاد خانواده محترم "سیران یگانه" تقدیر کرد و برای آنان صبر جمیل را از خداوند منان خواستار شد.
مجاهدی در ادامه با ارائه گزارشی از حادثه آتش سوزی مدرسه دخترانه انقلاب اسلامی شین آباد پیرانشهر از اقدامات به موقع نیروهای مردمی و امداد و نجات و سایر دستگاه های دخیل از پیرانشهر و سایر شهرستان های جنوب استان آذربایجان غربی از لحظات اولیه بروز حادثه تا مراحل اعزام وانتقال آنها به مراکز درمانی ارومیه و تبریز قدردانی کرد.
وی در ادامه از وضعیت مناسب خدمات رسانی کادر پزشکی در بیمارستان های ارومیه و تبریز خبر داد و افزود تمام سعی و تلاش مسئولان و نیروهای متخصص پزشکی مستقر در مراکز درمانی بیمارستانهای امام خمینی ارومیه و ابن سینای تبریز بکار گیری امکانات و تجهیزات به روز پزشکی در راستای بهبودی این عزیزان است که امیدواریم در نهایت زحمات این خدمت گزاران نتیجه دهد و فرزندان دلبندمان با سلامتی کامل به سر میزهای کلاس و مدرسه خود برگردند.
در ادامه این مراسم امام جمعه روستای پسوه با تسلیت به خانواده و مردم داغدار حاضر در مراسم خاکسپاری "سیران یگانه" گفت: مرگ و زندگی دو نعمت بزرگ الهی هستند که خدواند به انسان ارزانی داشته است و باید یاد بگیریم تا زمانیکه زنده و در کنار هم هستیم بتوانیم قدر یکدیگر را بدانیم.
ماموستا نورالدین واژی که در جمع مردم داغدار حاضر در مراسم خاکسپاری سیران یگانه سخن می گفت، ضمن آرزوی سلامتی برای سایر مصدومان این حادثه تلخ و ناگوار، تصریح کرد: امروز همه ما برای این رویداد تلخ وناگوار متاسف و متاثر هستیم و امیدوارم که روح این عزیز سفر کرده این نونهال مدرسه در جوار قرین رحمت الهی همواره شاد باشد و خدواند ایشان را در بهشت برین خود سکنی دهد.
امام جمعه روستای پسوه ضمن تقدیر از حضور گسترده مسئولان و مردم دلسوز پیرانشهر و روستاهای و شهرستان های اطراف گفت: بدون شک حضور گسترده شما در این مراسم نشان از عمق فاجعه دارد و امیدوارم که نه تنها در کشور خودمان بلکه در هیچ جای دنیا شاهد بروز چنین اتفاقات تلخ و ناگواری نباشیم.
وی در نهایت از مسئولان درخواست کرد که در اسرع وقت نسبت به سرکشی به سایر مرکز اموزشی دارای حکم تخریب و رفع کمبودهای آنان اقدام کنند تا دیگر شاهد بروز چنین حوادث ناگواری نباشیم.
در پایان این مراسم رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر وسردشت نیز که در لحظات آخر به جمع مردم اضافه شد طی سخنانی از حضور گسترده مردم تقدیر و تشکر کرد و همچنین صبر و استقامت خانواده این عزیز را ستودنی عنوان کرد و گفت: امیدواریم خداوند پاداش این همه صبر و تحمل را در کارنامه اعمال این عزیزان ثبت نموده و در دنیا و آخرت سربلند از این آزمون الهی بیرون بیایند.
پیکر معصوم "سیران یگانه" عصر امروز 20 اذرماه در میان حزن و اندوه حاضران در گورستان روستای پسوه به خاک سپرده شد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : چهار شنبه 22 آذر 1391برچسب:مراسم تشیع جنازه "سیران یگانه"در روستای پسوه , | 13:46 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=